E o întrebare pe care adesea am primit-o, însoțită de o reacție de stupoare, atunci când am fost interesat de un produs, de un magazin sau de un serviciu în afara mediului online.
Să ținem minte că trăim în secolul vitezei, că mulți spun în mod răspicat „Nu ești pe internet, nu exiști”. Și au dreptate.
Timpul înseamnă bani
Ne-am obișnuit să avem totul la un clic distanță. Recenzii asupra unui produs sau restaurant? Informații tehnice despre ultimul aparat achiziționat? Locul cel mai apropiat în care găsim produsul de care avem nevoie? Destinații de vacanță? Locuri de joacă pentru copii? Localuri pentru petrecere? Orice altceva? Găsim pe internet.
Nu merg până la magazinul X să văd că nu au în stoc produsul Y. Nu merg la restaurantul Z fără să am o idee de prețuri mai înainte sau să știu care este programul de servire. Nu îmi cumpăr un produs electronic fără să fac o comparație a datelor tehnice între mai multe produse.
Toate acestea îmi economisesc timp și știm cu toții că timpul înseamnă bani.
Cartea ta de vizită online
Un website este ca o carte de vizită online. Doar că mai amplă. Pe website-ul unui prestator de servicii vei găsi o descriere largă a domeniului în care activează, ce produse oferă, poate chiar și tarife, adresa biroului (dacă nu este vorba doar de un serviciu online sau la destinația clientului), recenzii și testimoniale, date de contact și poate chiar un portofoliu.
Mi-a părut rău să văd multe magazine, afaceri mici, că au fost închise înainte ca măcar cei care le manageriau să ia în considerare ideea de a se adresa și publicului online. Mi-a părut rău pentru că aveau produse și/sau servicii de calitate. Și sunt sigur că nu sunt singurul lor client de această părere.
Acces rapid la toată gama de produse
Ce beneficii poate avea un magazin online atașat unui magazin fizic? Foarte multe. Chiar dacă mulți vor alege să cumpere în continuare din magazinul fizic, vor avea posibilitatea să se intereseze și de alte produse, care nu sunt așa de vizibile la raft, mai ales în magazinele cu foarte multe produse/sortimente.
Tot prin intermediul unui website, există posibilitatea de a fideliza clienții. Prin vouchere sau certificate-cadou, prin coduri promoționale și oferte de ultimă oră, clienții vor fi mereu cu ochii pe ceea ce se întâmplă cu afacerea online.
Nu trebuie sa subestimăm puterea unui newsletter bine creat. O bază de abonați numeroasă este de neprețuit, când vine vorba de promovarea online. Și cum te poți promova online dacă nu ai un website bine croit?